IT'S ALL COMING BACK TO ME NOW.

Jag har lärt mig att man ska vara ärlig här i livet, visst jag ljuger hit och dit och det står jag verkligen för. Men för vem ska man egentligen säga allt för och vilka ska man passa sig för? Vila är det som kommer hugga en i ryggen och vilka kommer stå kvar i slut endan. Det är väl det jag tänker på jämt. Jag ler ute jag ler i skolan men INGEN vet hur jag har det här hemma. Jag vågar inte berätta för någon hur ont i magen jag får när jag kommer hem och hur jag vill att det ska vara dagen efter.


Så nu ska jag vara fullkommligt ärlig här i min blogg, det är trotts allt min blogg jag skriver vadfan jag vill! Jag har fått konsikvenser utav att jag skriver ut exakt vad jag tycker och tänker. Jag var nära att ge upp det jag älskade mest i hela världen för att konsikvenserna fick mig att må dåligt och ville bara bort från allt. Men som man säger man lär sig av sina misstag men det där var inge misstag från mig utan ärlighet.


Under mitt sexton åriga liv så började jag livet med att vara hos en annan familj på vardagarna från två års åldern till tolv kanske jag var? Dagmamma kallade dom det för men jag sov över jag åkte bort med dem så det blev som en andra familj för mig. Dom har lärt mig väldigt mycket genom åren. Att växa upp med tre bröder som dom till slut blev var tufft. Att hänga på crossbanan att lära sig klättra i berg det var det jag gjorde i små åldern. Kanske därför jag tål rätt mkt idag.  Efter det livet blev det hackigt på banan, mina pöron började bråka som aldrig förr och där stog jag i mitten och visste inte vad jag skulle göra? Jag var förfan helt jävla ensam då inte en kotte att vända mig till. Till slut skilde mamma och pappa sig men vi bodde förtfarande kvar i lilla Ösmo. Dom blev sams och efter några år flyttade vi alla tbx till port sju på bergan.


Då trodde jag mardrömmen var över men det var bara en början. Mina tre allra närmaste vänner flyttade långt bort från mig. Den enna bråkade med sin pappa och flyttade till Bålstad den andra hennes pappa gick bort så det blev aldeles för tungt så hon stack till mammsen i Täby. MEn hon som jag hade allra närmast hjärtat blev misshandlad av sin halvfarsa, glömmer aldrig när hon ringde mig mitt i natten då det hände. Hon blev fosterplaserad i karlstad. Dom jobbigaste åren i livet hade just börjat. Där stog jag ensam kvar Mikaela SJölund14 bast.

Livet har rullat på sen dess, träffas masssa fina människor en hel del som fick bli en stor händelse i livet och vissa som kanske bara var fake. Nu två år senare börjar allt om igen. Jag har mått piss till coh från vet inte om nått är fel med mig egentligen. Det som får mig att orka är mina underbara vänner mina intressen och hoppet att det en vacker dag kommer sluta att allt får ett slut på min egna saga som min familj har skapat. Mina päron bråkar hela tiden varje kväll, varför gör dom inte bara mig en tjänst och flyttar ifrån varandra varför ska jag behöva få höra om allt igen? Just nu står mamma i kö för en llägenhet men hon vill tydligen bo långt bort och då kommer jag ju i klämm igen?


Känslan att få komma hem till en mamma och pappa som är samms och kanske kramar om mig när jag kommer från skolan, kanske frågar hur min dag vart kanske frågar om vi alla ska gå på bio. Den känslan har jag slutat tro på för länge sen.

Som sagt alla behöver lätta på trycket ibland och nu jag öven jag gjort det. Den tuffa bruden som aldrig viker sig har även dolda sidor som kanske ingen trott. Vad vet jag

Kommentarer
Postat av: jessika

Jag tror att det är så att man får betala ungefär 100kr per tub. så kanske runt 300kr om det är en helfärg i hela håret, om det är slingor eller utväxt färg så blir nog lite billigare. Men ska höra med chefen imorgon så jag inte säger fel :)

2011-10-20 @ 21:56:13
URL: http://jessikagranstrom.blogg.se/
Postat av: Johana

mycket fint skriver och ärligt gumman!<3

2011-11-03 @ 21:41:44
URL: http://duggin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback