Day 01 – Introduce yourself

Jag heter Mikaela Johanna Sjölund som ni nog redan visste inte så svårt att missa ? Föddes den 23 december 1994 så det va VM och alla rubriker i tidningarna bara innehöll om hur sverige krossade. Och kanske va det ödet som gjorde så jag föddes detta år med tanke hur mitt fotbolls liv ser ut just nu. Bor i en liten stad/by som heter Ösmo där jag bott sen jag va en liten knodd. Ösmo ligger ca 40 minuter från Stockholm. Som liten har jag upplevt mycket, vid två års ålder "bodde" jag hos en familj som va va hon på vardagarna och visa helger. Dom har nästan lärt mig allt jag kan idag och det är jag glad över. Dom hete Asplund i efternamn och vissa av er känner nog igen det eftersom mellan barnet nu är sveriges yngsta bodybilder. I den familjen bestog det av tre grabbar som nu är runt 14 18 21 tror jag och genom dom har ja nog fått min säkerhet och min lite kaxiga attityd som jag får höra väldigt ofta.
I unga ålder hah eller rätt sagt när jag nyss fyllt åtta började jag rida på ridskola i Sorunda och där börja jag tävla jätte mycket i hoppning och med bra placeringar och fina rosetter. Sen börja jag vara medryttare ute på torö på en fjordning och en nordsvensk men det varade inte länge så började rida på en apaloosa i Säby där jag trivvdes allra bäst och gick många nya vänner men så kom dagen då han skulle flytta och då red jag bara på ridskola. Tiden gick och våran ponny grupp skulle splittras så jag fick börja rida stor häst dock red jag ponny bara och fick speccifeiera mig på en ponny som heeter Willy som jag tävlade med och började rida hopp special med. Sen tog jag steget och slutade rida på ridskola för kanske två år sen tror jag att det va. Så va jag helt häst fri och trivdes bra med det. Men för ett år sen fick jag suget tillbax och pappa snackade med hans kompis så nu rider jag på en gammal travare som är lite clown i hjärnan men försöker sitt bästa. Kanske inte dewen bästa hästen jag har ridit på men det duger jag gillar ju trotts allt lite utmaning.
Även så spelar jag fotboll i Ösmo flickor 95/94/93 och det har jag gjort sen år 2004. örjade med att jag och min då varande bästavän Viktoria va sugna på lite nytt så vi åkte ner till en träning och va med. Det va nog det bästa som jag gjort på läge. Så spelade kvar och blev snabbt br änner med alla och jag och vikkan forssatte med att göra snygga mål på cuoer och allt va perfekt. Men sne slutade hon och ensam va jag kvar men forsatte och det ångrar jag verkigen inte. Men en gång skadade jag mitt knä som jag fortfarande har prpblem med så jag fick ställas i mål en match och det gillade jag så där står jag än idag. Och inte för att skryta så är jag förjävla bra och behövs verkligen hah. Men öven tiden kom där jag tappade suget och inte tränade på länge och fotboll va ngt jag ville slänga in i väggen och ville byta lag men med andra tankar och Elin och Pillan som stöd är jag kvar i gul svarta match tröjan.
Går första året på gymnasiet linje Hotell&reastaurang i haninge Riksäpplet med andra ord. Trivs jätte bra dock lite problem med två av mina lärare men bara bita ihop så överlever jag mina tre år. Även är jag extra tränare för flickor 96 och det är bland det roligaste innom fobollen.
Sådär ja, nu vet ni garanterat allt om mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback