TACK MITT ÄLSKADE BRÖD!


Idag drog jag till skolan med Lowa fast jag egentligen var ledig. Mötte upp Linnea i skolan och nerverna spökade för oss. Vi tre hade nämligen chansen att fixa ett MVG i bageri fall vi skulle fxa att baka på helt egen hand utan hennes närvaro och att allt skulle bli perfekt! Alla vi gjorde tabbar, linnea dubblade jästen och jag blandade i en bunke som var alldeles för stor för degen så vispen ej nådde. Lowa penslade fel och allt började känas åt helvete. Det va nästan som om vi tävlade för någonting. Men alla tog sig i kragen höjde musiken och pratade mycket med varann. Allt flöt åt rätt håll och alla lyckades riktigt bra. Mina bröd blev förjävla snygga och Eva min lärare va super nöjd. Då va det dax för resultat. Jag va rädd att mina bröd ej skulle vara klara men jag gick på magkänsla vilket va kör ba! Hon började med Lowa och allt kändes som en tävling igen. Lowa satte den hon fick MVG. Min tur då.. Hon delar brödet och tar en tugga, hon har stone face och säger : Det är ingenting att säga om brödet det finns inget att säga. Hon log inte eller nånting. Aja fuck ypu MVG stick tänkte jag. Tills hon släpte pocker faceet och sa att det va ap gott och konsistensen va super! Jag lyckades!! Linnea med alla va så duktiga alla hjälptes åt det kändes förjävla bra att plocka hem ett till MVG. Så tack mitt bröd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback