LUNCH MED TJEJERNA! ♥

Idag va en sån där jätte jobbig dag i skolan, började dagen med extra matte som gick ganska bra! Jag har ju missat två gånger så det va mycket att ta igen kan jag säga. Sen så slutade lektionen halv tio och nsta lektion började inte förns vid tilv tiden duck va jobbigt! så satt i soffan och chillaed 45 minuter tills jag Alma och Sandra gick upp till centrum för att inviga favvo cafet momo som öppnat efter deras total renovering guud så snyggt det hade blivit! Jag tig mig en sallad och jag blev ju jävligt mätt efter den. När vi typ käkat klart kom Elin in oxå. Vi knatade vidare sen in på affärer och kollade runt på lite väskor vi ville ha med oss till mallis. Klockan rann iväg så vi fick skynda oss tbx till skolan för att ha religion sen.

KAn säga att vi kollar på indiska dokumentärer om hur dom lever, eller ja dom fattigaste som kallas kastfolket är ju dom som är fattiga och får skitgöra liksom. Jag höll nästan på att börja gråta idag när dom berättade. En familj mor far farmor och barn bodde tillsammans och mannen drack och slog frun. Han jobbade inte eller nånting och vet ni vad hennes  jobb var? Jo att städa bajs efter andra!! Fyfan säger jag bara. Hur kan man utsätta sig själv jag mådde seriöst skit dåligt tyckte så jävla synd om dom! Efter filmen så gick vi igenom litegran och skrev som standard massa punkter. Efter den lektionen var det bara att ladda om för att ha Svenska som gick as bra idag. Vi skulle skriva lite om fantasi och så. ihihi puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback