MÅNGA BESTÄLLNINGAR MAN FICK I DAG..

Trött och sliten tjej hära.
Ligger i sängen har nyss duschat och smörjt in mig med kräm så jag blir lika mjuk som en bebis rumpa.
Idag onsdag betyder att det är kökslektion i skolan och jag jobbade tillsammans med Evelina i bageri/dessert delen. Andra veckan för mig dära men jobbade med Emil förut.

Vi gjorde maräng tårta, bullar, bröd´och grädde ja massa saker gjorde vi in för servicen men tror ni vi hade mycket att göra? jo det hade vi men inte till restaurangen. Vi kanske hade ca 5 desserter vi skulle göra och det tar typ en minut max för varje desseert skit tråkigt. Och inte mycket gäster i matsalen buhu! Men vi hade i allafall fullt ös. Allt skulle vi ju hålla tider på med jäsning och gräddning. Vispa hit och dit koka här och där. Skoja inte om att det är jobbigt att jobba som kock.

Till slut så satt hela klassen eller ja vi som går i köket. Vi käkade bullarna jag och Evelina gjorde, panacottan Evis gjorde och choklad tårtan från förra veckan. Alla verkade ju nöjda så det var väl tamefan bra! Men som sagt inget speciellt hände i skolan så.. puss

Bilder från Evelina!

Bra tjejer som gör sig illa i köket!

Och till sist den ut snygga desserten!

Kommentarer
Postat av: AMANDA FALK

gud vad fin dessert, ser snyggt upplagt ut och gott :D

Ha en fortsatt grym helg & toppen bra lördagseftermiddag!

2011-09-10 @ 15:32:44
URL: http://amandafalk.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback