Day 03 – Your parents.

Jag börjar med min pappa.
Min pappa heter Benny sjölund, men av hans gamla vänner från tinåren kallan han renulten fråga mig inte varför. han är född 1961 så det är bara att räkna ut hur gammal min käre far är. Han bor tillsammans med min älskade mamma i en lägenhet i ösmo men rätta ord på bergsvägen.
Pappa jobbar som grävmaskinisk i sorunda eller ja hans chef har sin verksamhet och verkstad där. Annars så är han lite överallt och gräver. Även så svettsar han men typ bara på vintern då det är alldeles för mycket snö ute på vintrarna. På frididen är pappa alltid nere vid båten och pussar och polerar haha. Båten är pappas ögon sten som han verkligen älskar och det ser man på honom. även så simmar han en gång i veckan i ösmo simhall och alla känner honom dära. Och så är han med mig på fotbolls matcher.
Mamma som igentligen heter Marina Lepiten, efternamnet som ni kanske märker är inte svensk utan utlänkt och kommer från filipinerna där min mamma är född år 1965. Som ni redan listat ut bor min mamma tillsammans med pappa på bergsvägen i ösmo. Mamma jobbar på ett fyr stjärnit hotell i stockholm. Där hon jobbar på kontor och bossar över dom anställda. Mamma har tröttnat litegran för det är mycket press dom ger på henne fasten det ej är hon som har nått med det och gör och då kan jag bara vilka hoppa på tåget och ta mig in till stan för att skälla ut dom jävlarna. På fritiden så umgås hon med sina närmaste vänninor annars är hon hemma. När man jobbar på hotell så har man inte så mycket fritid så det gäller attt ta vara på tiden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback